CEO MESSAGE
고객의 브랜드 가치는 크레이피쉬의 가치입니다.

주식회사 크레이피쉬 브랜딩 그룹은 홍익대학교 전 총장님을 역임하고 한국을 대표하는 1세대  디자이너인 고 권명광 선생님에 의하여 1983년에 설립된 서울그라픽센터의 정신과 철학을 이어받아 2001년 정식 법인으로 설립된 한국 굴지의 브랜드 전문회사입니다. 저희는 지난 40년간 "브랜드" 한 분야만을 고집하며 지금껏 한국의 수많은 기업, 공기업의 브랜딩 프로젝트를 성공적으로 수행해 왔습니다. 

고도로 발달된 산업의 중심에 서 있는 기업에게 브랜드는 중요한 핵심역량이자 미래를 위한 위대한 자산입니다. 이러한 수행을 위해 (주)크레이피쉬는 "고객의 가치는 우리의 가치 (Client Value is Our Value!)"라는 기본철학을 기반으로 지금껏 존재해왔습니다. 

한국 최초의 기업 CI 프로젝트인 쌍용그룹 CI, 한국적 디자인 요소를 가미한 대웅제약 CI, 한국 최초의 공기업 CI 프로젝트인 한국전력 CI, 100만 셀러를 초 단기간에 수립한 아모레퍼시픽의 려 브랜드 네이밍과 BI, 인천아시아게임의 마스코트까지 주식회사 크레이피쉬 브랜딩 그룹은 오직 고객의 가치에 대하여 고민하며 더 나은 가치있는 브랜드 명성의 향상을 위해 지금껏 노력해오고 있습니다. 



Client Value is Our Value!

Crayfish Branding Group, Inc. is a leading Korean brand company established in 2001 following the spirit and philosophy of the Seoul Graphic Center, founded in 1983 by the Kwon Myung Kwang, a first-generation designer who served as the former president of Hongik University. For the past 40 years, we have successfully carried out branding projects for many Korean companies and public corporations, insisting on only one area of "brand."
For companies at the center of a highly developed industry, brands are an important core competency and a great asset for the future. To accomplish this, Crayfishih Branding Group Inc. has been based on the underlying philosophy of "Client Value is Our Value!"
From Ssangyong Group CI-Korea's first CI project, Daewoong Pharmaceutical CI with Korean design elements, KEPCO CI, Amorepacific's Ryeo Branding and BI, and Incheon Asian Games mascot, Crayfish Branding Group has been striving to improve its brand reputation.

대표이사 l CEO 
권 혁 준
초기화면_4.png


HISTORY
1975 - 1982 l KWON MYUNGKWANG Vison House
1983 - 2000 l SEOUL GRAPHIC CENTER
2001 - Present l CRAYFISH BRANDING GROUP Inc.

"역사와 전통은 경험을 만들고 그 경험은 더욱 높은 기준을 제시합니다".
History and tradition make experience and that experience sets a higher standard.
로고파일.jpg

2005

CR Holdings 설립

2001

주식회사 크레이피쉬 설립 ㅣ 권혁준 CEO

1985

서울시 마포구 와우산로 108 사옥 건립

1983

서울그라픽센터 설립 (SEOUL GRAPHIC CENTER) l 권명광 교수

1975

한국 최초 기업 CI 쌍용그룹 CIP 개발 (권명광 교수팀)

1975

권명광 비센하우스로 명명


INTRODUCTION
EXCELLENCY in BRANDING!

(주)크레이피쉬 브랜딩 그룹은 1983년 서울그라픽센터로 한국 최초의 CI 전문회사로 출범하여 지난 40년간 오직 브랜드 한 분야만을 고집하며 장인정신으로 디자인 서비스를 제공하고 있는 대한민국의 One & Only Company입니다.

다양한 인더스트리에서의 브랜딩 경험을 통해 축적된 노하우로 전략에서 디자인까지 각각의 브랜드 상황에 따른 문제해결을 도모해 최고의 가치있는 브랜드로의 도약을 약속합니다. 저희는 오늘도 고객의 브랜드 가치향상과 명성 확대를 위해 노력하고 있습니다,


Crayfish Branding Group Inc. was launched as the first CI design company in Korea as the Seoul Graphic Center in 1983 and has been providing design services with craftsmanship, insisting on only one brand for the past 39 years. 

With the know-how accumulated from branding experience in various industries, we promise to leap to the best valuable brand by solving problems according to each brand situation from strategy to design. We are working hard to improve the brand value of our customers and expand their reputation today.
since_1983_2.png
l Our Philosophy & Mission l

Excellency in Brading!
We Design Your Business!
Client Value is Our Value!




크레이피쉬_리프2.png
l About Crayfish l

Since 1983. 
From SEOUL GRAPHIC CENTER to CRAYFISH INC.
No.1 Human Resource
100 CRAYFISH ALUMNI
200+ Projects
Social Responsibility with (재)명광디자인문화재단




센소리_브랜딩_레드.png
l Our Service l

Brand Strategy Consulting
SENSORY Branding (Sight, Sonic, Scent, Touch, Taste)
Verbal Identity (Naming. Slogan)
Visual Identity (Logo. Package. Signage etc.)
Digital Media Design (Owned Media Branding)





page_5.jpg
l Crayfish Branding Model l

4 Dimensional Branding Model
SENSORY Branding Diagram
SENSORY Branding Matrix





권혁준.jpg
l Our Staff (CEO) l



Hyuck Joon Kwon l 권혁준

1995년 HS애드 (구 LG애드)에서 LG그룹 통합CI 프로젝트를 계기로 브랜딩 프로젝트를 시작하게 되었다. 1998년부터는 야후코리아에서 브랜드 매니지먼트 총괄디렉터를 맡아 야후를 국내 최고의 인터넷 브랜드로 만들었으며 2001년 주식회사 크레이피쉬를 설립한 이후 28년간 브랜드 전략, 네이밍, 브랜드 커뮤니케이션 기획업무를 하고 있다. 2011년부터 10년간 홍익대학교 영상커뮤니케이션 대학원의 겸임교수로 재직하면서 많은 후학 양성을 하기도 했다.

In 1995, HS Ad (formerly LG Ad) started the branding project with the LG Group's integrated CI project. Since 1998, he has been the general director of brand management at Yahoo Korea, making Yahoo the best Internet brand in Korea, and has been working on brand strategy, naming, and brand communication planning for 28 years since he founded Creafish Co., Ltd. in 2001. For 10 years from 2011, he served as an adjunct professor at Hongik University's Graduate School of Video Communication and trained many younger students.

Specialties
 -Building Brand Strategy
 -Brand Naming, Concept Generation
 -Brand Design Management
 -Brand Communications


​​​​​
임병화2.jpg
l Our Staff (CDO) l



Byung Hwa Lim ㅣ임병화

2002년 엠그래픽에서 그래픽디자이너로 활동을 시작한 이후 CDR어소시에이츠, 올커뮤니케이션, 디자인파크에서 브랜드 디자인 디렉팅을 맡았다. 주요 실적으로는 CJ제일제면소 BI, 한국거래소 CI, 국민겅강보험공단 CI, MG새마을금고 CI, 채널A CI, 순천향대학교 CI 등을 진행하였다. 현재는 크레이피쉬 브랜딩 그룹의 디자인 총괄 이사이며 전 평택대학교 커뮤니케이션 학과 강사를 겸직하였다.

Since starting his career as a graphic designer at Mgraphics in 2002, he has directed brand design at CDR Associates, All communications and Design parks. Major performances included CJ CheilJemyeonso BI, Korea Exchange CI, National Geonggang Insurance Corporation CI, MG Saemaul Geumgo CI, Channel ACI, and Soonchunhyang University CI. Currently, he is the general director of design for the Crayfish Branding Group and has also served as a former lecturer in the Department of Communication at Pyeongtaek University.

Specialties
 -Brand Design
 -Graphic Design
 -Package Design
 -Signage Systems
 -Retail Design
 -Brand Experienced Design


​​
l An Advisory Committee l

Prof. Hyun Suck Kim
Prof. Guae Sue Myung
Prof. Joo Sung Kim